01 oktober 2014

Motion!

Den här dagen har börjat bra.
Hustrun skulle tidigt upp till kyrkan, så jag steg upp och tog på mig mina motionskläder och klämde "slalombacken" jag med, dragande på en resväska med smutstvätt. Vi har ingen tvättmöjlighet i huset där vi bor, men får tvätta på kyrkan. Sen fortsatte jag uppför Hyde Street till Lombard. Och tror du inte att där stod ungdomar fast klockan bara var halv nio?? Jag begriper det inte, men där står jämt folk, mest asiater, och tittar på "The crookedest street" samt väntar på en kabelvagn att fotografera. I veckan har våra kära kabelvagnar stått stilla på grund av något fel, så alla turister har snöpligen fått åka vanlig buss uppför Hyde. I morse gick det ännu bussar, men nu hör jag kabelvagnar skramla här utanför igen.
Vid Lombard på toppen av Russian Hill vek jag av ner mot Marina och kände att nu ska jag börja springa. Sagt och gjort, jag joggade runt Fort Mason och hem, ja inte hela tiden utan i intervaller. Det låter inte så märkvärdigt. Men kanske någon kan förstå min glädje över att få vara så frisk att jag t.o.m. kan börja löpträna lite. Sen blev det lite blygsam styrketräning och stretching innan en skön dusch.
Så, den här dagen har börjat bra. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar