03 augusti 2014

Än så är det sommar

Sverigesommaren rullar på, lite väl fort tycker jag.
Det är snart dags att börja ta farväl igen och säga på återseende.
Vi har varit i Stockholm och fått Mr Obamas ja till fortsatt vistelse i hans land.
Dvs förnyat visum.
Om nu bara våra pass kommer åter i tid (de skickas per post), så återvänder vi till Kalifornien den 14/8. Och det är snart det.

Och vi som ännu inte har hunnit med våra vänner och våra stugprojekt.
Det vi har ägnat sommaren åt stavas f-a-m-i-l-j-e-n.
Och det har känts helt riktigt.
Jag har också som ni märkt lågprioriterat mitt bloggande. Det har också varit skönt.

Nu är det augusti, sensommar, och det känns i luften även om det ännu är över tjugo grader.
Sommaren har varit bedövande varm. Vem behövde Medelhavet..?
Jag har tankat värme inför återkomsten till San Francisco.
Och mår så otroligt mycket bättre än i fjol.
Undrar hur jag hade klarat av denna värme med fjolårets kranskärl..?
En får tacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar