06 februari 2014

Träningsvärk

Efter att i två dagar ha skruvat ihop en ny dubbelsäng från Ikea har jag nu en sån våldsam träningsvärk att jag knappt kan gå. Mer än pinsamt. Så matt blev jag av jobbet att jag sov middag två gånger idag. Jag fruktar att det här har att göra med min ålder. Att kondis blir mer och mer färskvara ju äldre jag blir. Kanske någon klok människa kan svara på om det är så.
Kanhända jag också har blivit lite väl harig vad gäller att ta i efter förra sommarens hjärtoperation. Kanske jag borde sluta identifiera mig som konvalescent och börja träna ordentligt, inte bara tänka vila och promenader.
Tror jag ska ta ett snack med mågämnet mitt som kan det här med gym och fys och sånt.
Men först ska gubben stappla till sin nya sköna nya säng.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar