31 december 2012

Nyårsafton 2012

Das alten Jahr vergangen ist.
Snabbt jagar stormen våra år...
Sveerige..!

Nyårsmelodierna ligger redan klara på den inre skivtallriken.
Lika vemodigvackra allihop.
Passar min själs läggning.

Och ändå inte.
Jo visst har jag lagt ros på grav även detta år.
Visst går åren fort, och visst är hemlandet mig kärt.

Men det har inte varit ett år av vemod.
Utan av uppbrott och bladvändning.
Vad står på nästa sida?

Pensionering inför kommande utmaning.
Bil- och husförsäljning och jul i sommarstugan.
Farväl till jobb och vänner och Härnösand.

Snart har jag skottat mig fram till ett USA-visum,
kan lämna snöskyffeln och ge mig iväg med hustrun.
Ser fram emot ett spännande år.

Samtidigt - med en kusin på IVA efter en bilkrock -
vetskapen om korthet, skörhet, evighet.
Idag lever jag.

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar