29 oktober 2012

Tvåå..!

Dan före dan före muckaredan, och jag fortsätter nedräkningen med att röja och slänga i mina hängmappar och sortera papper och böcker. Ska fortsätta i morgon.
Annars präglades denna dag av kvällens stora personalfest. Jag tillhör festföremålen och är kanske orsak till kvällens tema, Amerika. Folk hade klätt ut sig till cowboys och femtiotalsflickor, Oscar-vinnare, Miss Universe, kulturbrutta, sheriff med  pikadollor och handfängsel, och till vet inte vad. Själv tänkte jag på på San Francisco och klädde mig till hippie med joint och peacebudskap.
Maten var amerikansk, riktiga Coca cola-flaskor på borden  och flaggor på väggar och bord.. En Så ska det låta-tävling med amerikanska låtar. Och så hyllningar till Karin som jobbat tjugofem å på stiftet, till Thore som fyllt sextio, och till mig som slutar och flyttar over there.
Till tack hyllade jag mina arbetskamrater med Rosen, mitt gamla paradnummer. Sen iklädde jag mig Peps Persson och hyllade biskopen med Oh hon är alldeles lagom. Och sist sjöng the Mamas and the Papas med hela gänget California dreamin' till tack och goodbye.

Men - vi saknade  Lena ibland oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar