06 oktober 2012

Dripp dropp

Raindrops keep falling on my head...
Och -
Ååå, regniga natt, aldrig mera ska livet bli glatt...

Varför kommer de gamla låtarna i mitt huvud
i stället för det femtioårsjubilerande The Beatles:
Love, love me do. You know I love you...

Det har varit lördag.
Den är över om några minuter.
Men jag är tacksam trots regnet.

Har serverat kaffe efter lördagsmusiken i domkyrkan.
Och fått en privat kaffestund med hustrun i stugan
där pelargonierna inte förstod att det var läggdags nu.

Sedan har jag huggit på en krok i Tidningen Ångermanland
och lagat lövbiffsrullader med rotsaksgratäng.
Min vän gillade anrättningen men inte vinet.

Nu har jag sett en dålig film
men den var från San Francisco,
så det var därför.

Och inser att
ännu
är jag i Härnösand

och regnet det bara öser ner....

1 kommentar:

  1. Tack! Det skall bli jätteroligt att ses i Uppsala och ännu mer här i San Francisco! Vi har just sett pà svensk TV-gudstjänst med biskop Modéus på vår TV via Apple TV. Hälsa Ǻsa! Lennart

    SvaraRadera