26 augusti 2012

Tidslinjen, grr..!

Jag bytte till Tidslinjen. På Facebook alltså.
Inte för att jag ville utan för att jag var tvungen.
Tyckte min gamla fb-sida funkade bra och var helnöjd med den.
Men profilfotot blev ju fint, så okey då.

Samma dag tystnade fejsboken.
Jag fortsatte som vanligt att skriva små rader om vad jag gjorde,
men ingen gillade det jag skrev och ingen kommenterade.
Under två veckor sedan jag bytte till den där förgrömmade tidslinjen, fick jag inte någon enda reaktion på något. Jo kanske av en fb-vän.

Då började jag undra.
Sen tänkte jag: Hallåå..!
Sen började jag känna mig dissad: Jag måtte vara väldigt tråkig, mina vänner gillar mig inte längre. Och ändå har jag 355 facebookvänner!

Höjdpunkten kom i morse, när jag lade ut en bomb på fejan, och ingen tycktes reagera, icke en enda.
Med hjälp av hustrun började jag så efterforska vilka inställningar jag hade valt och gjort.
Och då upptäckte jag att allt jag hade skrivit från 8/8 hade gått till en enda av mina vänner, inte till alla.
Varning således för den lilla knappen till vänster om Skicka-knappen!
Där står det vilka som ska få det du skriver. Nu vet jag det.

Och, nu är jag ånyo accepterad av vänkretsen på facebook! Dom har förlåtit mig. Jag räknas med. Jag får vara med i laget! Dom talar till mig igen!
Tack vänner!
Jag älskar er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar