22 november 2011

Borta bra men..

Jag återkom igår från en jobbresa till Sydafrika.
Har deltagit i samtalsdagar mellan fem stift i Svenska kyrkan och deras vänstift inom kyrkor i Södra Afrika. Det mötet hölls på ett katolskt gästhem utanför Durban. Den gångna helgen tillbringade jag i vårt eget vänstift Cape Orange Diocese med centrum i Kimberley. Fick mycket värdefulla samtal med vår vänstiftsbiskop Bill Bowles, och ledde en workshop kring Frälsarkransen, eller Pearls of Life som de säger där nere. Och i förrgår predikade jag i St Sylvesters församling i Kimberley.

Om allt detta skulle jag kunna skriva ett par långa blogginlägg. Men det får i så fall bli en annan gång. Nu ska jag i stället sova i egen säng och le åt att jag har ett barn och barnbarn i huset som vänder mitt fokus till livets egentliga väsentligheter.
Nog är det roligt resa, men hemma är ändå hemma.
Och hösten kändes knaprigt frostkall i morse när jag gick ut med hunden.
Inte illa det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar