12 september 2011

Bloggvåndor

Det har varit en skön sommar - vilsam och blogglös.
Nu får vi se om hösten innebär en återkomst till skrivandet
eller en om den blir en höst afk, away from keyboard.

Många är de som har uttryckt sin saknad av mina blogginlägg.
Roligt förstås, men samtidigt aningen stressande, liksom uppfordrande.
Det är viktigt att få känna blogglusten pirra. Annars kan det få vara.

Även om lusten stundom infinner sig, så är en bidragande orsak till bloggtorkan
att min dator f.n. är inne på reparation av en skada.
Och sitta på jobbet och privatblogga, nej det känns inte rätt.

En annan orsak är att jag har något problem med Blogger som inte publicerar mina inlägg. Jag klickar på publicera, men ingenting händer. Spara däremot går bra. Nån som vet vad det handlar om? Fick ett råd att byta webbläsare men jag väntar än så länge för att se om det löser sig. Skrev det förra inlägget i slutet av augusti och försökte publicera om och om igen. Till sist gjorde jag det i alla fall från jobbet. Och jag får nog göra det det här gången också. Finns det fler bloggare som har det problemet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar