06 maj 2011

För vem?

Jag har varit jätteduktig de senaste dagarna.
Tätat hängrännor, rivit bort en ruttnad veranda,
krattat radhustomten och kört bort skräpet.
Krattat/sopat sommarstugetomten med hjälp av Cramo och Peter,

En facebookkompis undrade om jag inte skulle prova att vara lite mera lat och laid back.
Och jovisst. Jag förstår till fullo frågan, lat som jag är.
Men jag trivs alldeles otroligt bra med dessa konkreta uppgifter på mina lediga dagar.
Det handlar dels om ljusets ankomst, dels om hustruns.
Ljusets: Jag vaknar tidigt av någon anledning. Och av allt som skall göras.
Hustruns: Jag vet hur glad hon skulle bli om åtminstone något är fixat här hemma när hon kommer hem.

Nu är det bara två dagar kvar så har jag henne hemma här hos mig.
Hinner jag skola ut tomaterna..?
Hinner jag skrapa akvariet, olja bron?

Förresten, spelar roll, bara hon kommer hem..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar