22 mars 2011

Sjuk

En märklig dag.
Sov oroligt inatt medan febern steg och hostan hackade.
Ringde vårdcentralen i morse och fick tid i eftermiddag.

Sen slocknade jag och var bara tillfälligtvis uppe vid ytan under dagen.
Fullständigt likgiltig för alla krav och måsten.
Och nu hemma med kassen full av medikamenter.

Nu rackarn ska det väl vända.
Sånt här är jag helt ovan vid, har ju inte varit förkyld på ett år innan afrikaresan.
Och nu har jag varit så här i snart tre veckor.

Skulle ha suttit i telefonjouren igår.
Och skulle ha lett morgonmässan i morgon.
Nu får andra vänliga människor rycka in för mig.

En nyttig läxa det med.
Jag tror jag ska satsa på att bli frisk.
Det räcker för mig just nu.

1 kommentar:

  1. Oj, då. Saknade dig idag men fick inget besked om att du var sjuk. Krya på dig.

    SvaraRadera