02 januari 2011

Borta bra...

Så var man då hemma igen. Det kändes skönt att stiga in över vår egen ägandes tröskel och möta våra egna grejer och dofter. Vi har firat nyår hos svärmor och bilat hem de 48 milen idag. Nyårsfirandet har varit lugnt och trevligt, utom på en punkt. Min dator gillar inte Luleå. Den vill inte där. Ett antal resultatlösa försök gjordes i syfte att försäkra er bloggläsare om att jag inte totalt hade fallit ned i min kända nyårsmelankoli och glömt omvärlden. Nej, mina tankar var städse hos er. Utom när jag halvsvor över uppkopplingsproblemen.

Mitt nyårsaftonsvemod visste inga gränser, jag kände alla mina mång-generationskänslor och att "våra fäder sofva under kyrkohällen.." och allt det där. Jag ville förmedla det till omvärlden med allra stororden mina och de allra känsligaste formuleringarna. Inspirationen rann till och väntade på ett uttryck, men det enda skärmen uttryckte var:
Inga nätverk tillgängliga. Om och om igen.
Inga nätverk tillgängliga..!?
Som en färgplump mitt i konstverket, en tupp i halsen under arian. En fis i kyrkan.

Så detta är alltså nyårsbudskapet: Att kontakten med omvärlden nu är bruten. Inga nätverk finns tillgängliga. Alla mina nätverk är ur funktion. Ingen idé att försöka. Det går ändå inte...
Kul.

Återstår att lägga en patiens, typ Harpan. Eller kanske t.o.m. återgå till nyårsfirandet IRL, eller AFK som vi datanördar också säger. Away from keyboard.
Det finns alltså ett liv in real life eller borta från datorn. Härliga människor och tillfällen att mötas och fira av de gamla och ringa in det nya året.
Men ibland undrar jag, när jag ser på mina abstinensreaktioner.

Borta bra men hemma nätverk!
Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar