01 december 2010

Stiftsfullmäktige

En dag med stiftets förtroendevalda.
Jag praktiserar mina talanger som nasare i korta varor.
Står med mina arbetskamrater i församlingsgårdens stora sal där vi visar upp våra arbetsområden vid olika stånd. Jag kommer dit med ett par välfyllda väskor och packar upp internationellt arbete inklusive julkampanjen, vidare ekumenik och integration, och vänstiftskontakter med planlagd stiftsresa till Sydafrika. Det tar hela scenen i anspråk, tre bord och två vikskärmar.
Stiftsfullmäktigeledamöter släntrar förbi och fångas in och förevisas kampanjmaterial eller en karta över Lincoln i England, eller en skrift om kyrkornas policy i migrationsfrågor. Andra stannar och pratar gamla minnen från Chris Hendricks' tid som missionär i stiftet, eller frågar om hur stiftet arbetar med internationella grupper i församlingarna.
Dvs jättekul alltihop.

Säga vad man vill om våra s.k.kyrkopolitiker, men jag gillar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar