07 november 2010

Två timmar med Johannes

- Jag följer med dig till Johannes.
- Okey, det blir bra.
Du I kanske fixar lunchen, och du M kan väl ta hand om E, så får S vila?

Vi går över till avdelning 323, Östra sjukhuset.
En sal för fyra barn. Tvåan på salen är mitt barnbarn Johannes.
Han sover men skall strax få mat.

Jag slår mig ner i fåtöljen.
Mattias räcker mig barnet och trasslar lite med alla sladdar och slangar.
Sen blir jag kvar där i fåtöljen i två timmar.

Ger Johannes modersmjölk ur flaskan.
Och sen är det vår stund.
Johannes och jag.

I två timmar ser vi på varandra och den stora världen omkring oss.
Alla miner i det lilla barnansiktet.
Alla tankar vi tänker tillsammans.

Kontakt.

2 kommentarer:

  1. Lille Johannes. Vad fint att han fick ligga i sin farfars famn under dessa timmar. Ni finns med i mina böner.

    SvaraRadera