28 augusti 2010

Hallmöbel

Efter många och långa ikeatimmar idag så står vår hallmöbel fix och färdig där den ska. Monteringsanvisningen var en skräckinjagande lunta, tjock som en 20-poängsuppsats. Men vi betade oss igen om sida efter sida, och innan sol gick i skog var verket färdigt. Nu har vi en fin entré.
Till all lycka hann jag spela lite piano också innan middagen. Jag ville det så gärna. Valde att träna på åtta takter sextondelar i vänster hand av Mozarts variationer på Blinka lilla stjärna. Om och om igen tills jag borde kunna det. Men gud vet om jag minns det i morgon. Vet inte vad det är som gör att det tar tid att lära in något nytt. Kan det vara åldern? Nej säkert inte. Då skulle inte heller vårt hallskåp stå där så färdigt och fint. Det är säkert tiden. Jag övade bara en kvart högst. Motför sex timmar med skåpet.
Jag tar igen det en annan dag.
Fint blev det i alla fall.
Skåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar