11 augusti 2010

Åter på jobbet

Alltså. Här glider man in i fikarummet kl 9.30 iförd sommarens nya ljusa byxor och vita skjorta och med höga mungipor och d:o förväntningar inför återseendet av arbetskamraterna. Och där är det som vanligt, prat och skratt och Hans och Lena i högform vid var sitt bord. Dvs mycket trivsamt.
Dock, ingen märker min stolta snygga entré. Ingen gör vågen. Jag glider in så lätt och så smidigt i mina ursnygga blå sommarskor att man nog tror att jag jobbat länge sedan semestern. Ack vilket öde.
Så varför spänna sig och komma till jobbet i sommarstassen..?
I morgon tar jag smutsigjeansen och den slitna prästskjortan tror jag...

3 kommentarer:

  1. Verkligen trist! Vet hur du känner det, ingen verkade notera att jag klippt bort en decimeter hår heller... Vad ska man ta till för att få lite uppmärksamhet? Jag tror det behövs en vuvuzeelakonsert! Minst...

    SvaraRadera