30 juni 2010

Bibelhälsning

I min bibelläsning har jag ikväll kommit till Psalt 119 och till Klagovisorna 3 och till Johannesevangeliets 18:e kapitel.
Jag saxar ur kapitlen det som känns starkast för mig, som en hälsning till dig.

Min andel är Herren, jag lovar att lyda dina ord.
Jag vädjar till dig av hela mitt hjärta,
visa mig nåd, som du har lovat.
Jag tänker på hur jag levt mitt liv
och söker mig till dina lagbud.
Psalt 119:57-59

Men Herrens nåd tar inte slut,
hans barmhärtighet upphör aldrig.
Varje morgon är den ny -
stor är din trofasthet.
Min andel är Herren, det vet jag,
därför hoppas jag på honom.

Heren är god mot den som kommer till honom,
mot den som sätter sin lit till honom.
Det är gott att hoppas i stillhet
på hjälp från Herren.
Klag 3:22-27

Pilatus frågade: "Du är alltså kung?" Jesus svarade: "Du själv säger att jag är kung. Jag har fötts och kommit hit till världen för denna enda sak: att vittna för sanningen. Den som hör till sanningen lyssnar till min röst." Pilatus sade till honom: "Vad är sanning?"
Joh 18:37-38

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar