02 maj 2010

Vargkriget

Såg ett helt osannoligt TV-program ikväll om en idag existerande militant motståndsrörelse inom Sveriges gränser.
Den bekämpar vargen.
Filmen Jägarna var åtminstone påhittad. Eller..?
Jag är glad att jag har slutat jaga.
Ett vet jag dock, att jägarkåren besitter starka känslor för vad som är deras rätt och frihet. Men att gå så långt som till att beväpna sig med illegala vapen och illegal jakt och hemliga organisationer och hemliga samordnade aktioner i syfte att utrota vargen igen - det hade jag aldrig trott eller tänkt.
Känns lite kusligt faktiskt.
Ungefär som med vargen.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det jag själv mest ställer mig frågade till är varför någon vill hitta på en sådan historia? Att det är påhittat är ju utom allt tvivel, förutom kanske för de som skapat den så kallade dokumentären.

    Man funderar på i vilket syfte de diktar ihop en historia som detta och vem tror de detta ska gagna?

    Jag tror inte sista ordet är sagt i denna fråga.. i alla fall då det gäller Herr Fotograf och Herr Journalist...

    SvaraRadera