16 maj 2010

Slut långhelg

Söndag kväll och långhelgen är slut. I morgon börjar pingstveckan. Jag ska leda morgonbön på stiftet och sen får vi se. Har rätt öppet schema i början av veckan. Men när jag öppnar mailboxen så brukar dagen lösa sig.
På torsdag åker vi mot Stockkholm för att på fredag delta i begravningen av biskop Tony. Det är nu precis en månad sedan hans död. Och det känns fortfarande ofattbart att det gick så fort.

Dagen började i Ytterskog med dess vårbäck och fågelsång. Medan vi lyssnade på radiogudstjänsten passade en idog hustru på att tvätta stugans alla fönster. Men sen kände vi att vi nog skulle packa ihop och köra in till stan. Duggregnet gjorde väl sitt till.

Tvättstuga och trevligt besök av förra ägaren till vårt radhus. Det var roligt höra att vi hade fått så fint i "hennes hus". Sen har vi bara softat. Jag har satt upp en tavla, så nyttig har jag varit.
En söndag kväll ska ha sin gruvningstid också, då man ställer in sig på en ny arbetsvecka.

Det här inlägget blir inte särskilt intressant att läsa misstänker jag.
Jag tror jag skyller på söndagkvällsbluesen.
Tur att det finns häftigare bloggare.

1 kommentar:

  1. Inför Tonys begravning.
    MÅ HAN VILA I FRID! Han har betytt mycket för
    många kristna i vårt stift. I många avseenden
    har han varit ett föredöme. I en del frågor har han dock drivit en linje, som går emot världens
    majoritet av de kristna. Det gäller välsignelse
    av homosexuellt partnerskap och vigsel av samkö-
    nade. Förgäves har jag mailat och försökt förstå
    hur han resonerat, men inte lyckats. "En gång
    skall alla varför besvaras", troligen också dessa... MÅ HÖGTIDEN I STORKYRKAN BLI VÄLSIGNAD
    kyrkomusiker.

    SvaraRadera