05 februari 2010

Jetlag

Jo, det gick bra att åka de tolv timmarna tillbaka till vår tideräkning, och direkt på det köra i fem timmar hem till Härnösand. Vi kom fram vid ettiden på natten efter att ha bemästrat snöyran längs efyran. Men sedan somnade jag innan huvudet kom på kudden.
Och sedan har det fortsatt så. En enorm trötthet på grund av tidsomställningen.

Nu är det fredag kväll. Jag såg på På spåret, där jag kände igen vägen från Umeå till Övik. Men sen small jag av och vaknade först när det var dags att tömma tvättstugan.
Egentligen är jag utsövd och pigg men känner mig allt annat än det.

Och - jo visst.
Måste erkänna att jag saknar vilan, stranden, palmerna, maten.
Här råder kung Bore.
Och alla björnar sover djupt i sina iden.

För det är bara februari än.

1 kommentar:

  1. men i dag ser det ut som om solen ska skina över oss och snön är så gnistrig att man nästan inte tror det är sant.
    vet inte hur det ser ut i Thailand, men nog måste det vara lite tomt att inte ha vinter en enda dag på ett helt år?

    SvaraRadera