25 januari 2010

Semesterdags

Så har vi då ruschat undan denna sista dag före semesterveckan.
Hustrun har lett en stor studiedag i Härnösand kring psykiskt ohälsa. Tvåhundra deltagare kom från stans alla institutioner. Och Alain Topor föreläste. Hon är helnöjd med dagen.

Jag har fyllt på olja i bilen, suttit av kansliets måndagsmöte, haft två viktiga träffar med medarbetare. Sen gjorde jag en djuppsykologisk grej. När jag skulle logga ur och gå hem knappade jag in både på Outlook och på telefonen att jag skulle ha semester till 4/3, fast jag visste att jag skall vara tillbaka 4/2. Önsketänkande misstänker jag.

Körde sen hunden till veckomatten.
Hem och fejade inför kvällens lägenhetsvisning.
När den var gjord började jag packa.

I morgon bitti kör vi mot Arlanda, där semestern tar vid.
Det är inte säkert att jag hittar nån uppkoppling i Khao Lak.
Kanske jag tar bloggsemester också. Kanske inte.
Man vet aldrig, Ebba. Det handlar som sagt om ett litet beroende...

Ajöss på ett tag.

2 kommentarer:

  1. Låter inte helt fel att ge sig av på semester denna gråkalla månad. Hoppas er vecka blir fin!

    SvaraRadera
  2. Oj, så långt! Men ha en riktigt skön semester!!!
    Absolut fri från alla måste.

    SvaraRadera