19 december 2009

Saab och Köpenhamn - och så min egen lilla värld

Det blev en tung dag för många idag, när Köpenhamnmötet slutade utan framsteg.
Och en tung dag för alla i SAAB-koncernen, särskilt Trollhättan, när bilmärket nu läggs ned.
Båda beskeden var nog i och för sig väntade, men ändå. Man vill ju tro att allt går.

I min lilla småstadsvärld har dagen mest handlat om Hit och Dit, dvs flyttfirman.
Vi har burit ner och burit upp och kört det sista ifrån Hovsgatan.

Sen har min räddare i nöden tagit mig på stan för julhandel.
Det är nu inte min starkaste sida. Jag blir smått paralyserad av att Nu Måste Det Ske.
Men huj vad det gick. Inom en timme så var allt klart.

Och ikväll har amerikasystern anlänt, glad åt att stan är vit och julig.
Skönt att hon är här.

I morgon är det vi som ska på resa för att tomta för barn och barnbarn söderut.
Vi hörs.

2 kommentarer:

  1. Aha, var det därför hon var själv i kyrkan idag?

    SvaraRadera
  2. Ja, och det var därför vi inte var där.

    SvaraRadera