04 augusti 2009

Slutcrescendo

Semestern går mot sitt slut.
Nu har vi fullt hus med barn, barnbarn och syskon som kommer och far. Det är roligt och hör verkligen sommaren till. För närvarande har vi sonen och hans familj här.
Idag har vi plockat blåbär med Elsa 2 år, och hon har bakat blåbärskaka med Åsa.
Elsa har också visat Farfar sin necessär: Faffa, titta Elsas jesuskär!
Och ikväll har vi bjudit mina två systrar på middag med självklar efterrätt.

Jag måste också bekänna att jag har gripits av sommarens andra hybris-anfall,
farligare än svininfluensan.
Jag och Mattias har börjat rita och skotta för en förstutrappa till stugan.
Till och med varit och köpt material, så i morgon eftermiddag ska jag gå upp och gå ner och gå upp igen på en riktig trappa till min egen ägandes stuga.

Semestern bygger upp sitt slutcrescendo som den bästa symfoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar