17 juli 2009

Jobb och bad

Vi tassar ner till sjön i baddräkter och med handdukar över axeln.
Det är varmt och vi har jobbat hela dagen.
Vår lille hund anar fröjden och skyndar på oss.

Nere vid sjön är vattnet spegelblankt i aftonsolen.
Vattnet känns först väldigt kallt,
men det är nog min hud som är varm.

Jag dyker i och tar min vanliga simtur ut och tillbaka.
Börjar träna vår fegis, Mozart som inte vågar bada än.
Ger honom pinnar att ta en bit ut i vattnet.

Efter en stund känns vattnet varmt och dagen räddad.
Det får inte bli för mycket arbetsläger för min själsfrid.
Idag räddade mig skruvdragaren då batteriet tog slut.

Efter badet satte vi upp gardinstänger och gardiner i stugan.
Tänk vad det ger hemkänsla.

Fin dag och cirka en meter färdigskruvad altan.

1 kommentar:

  1. Ett gott dagsverke! Låter klokt att ta en badpaus då och då.

    SvaraRadera