13 juli 2009

Altanen del 3

Kära bloggvänner, tack för era kloka råd!

Nu har vi kommit igång på allvar.
Idag har vi grävt sex hål i marken för plintarna.
Jo, marken var något medgörligare efter regnet. Men efter några tag med spettet idag, nedlade jag detsamma och körde till stan och hyrde en markborr. Visste knappt att sådana fanns. De fungerar som en motoriserad isborr. Stort as, behöver två pers på var sin sida medan den gräver sig ner i moder jord. En intressant iakttagelse var att när den stötte på en sten, så var det vi som snurrade runt i stället för borren...

Nu är vi nästan nere dit vi ska i alla hål. Det blir lite grävning också i morgon. Sen vidtager operation Mätning. För då ska alla sex plintarna mätas in utifrån den bärlina som ska skruvas fast i stuggaveln: Vinkelrätt och vågrätt åt alla håll.
Det ni.

Jag håller på att tro på mitt projekt.
Mycket tack vare min kära arbetskamrat
och stora påhejare.

1 kommentar:

  1. Heja, heja! Allen och jag hade också den festliga upplevelsen av att åka karusell med jordborr, men inte p.g.a. sten, utan hård Indiana-lera... lycka till! U.

    SvaraRadera