03 juli 2009

Altanen del 1

Den första dagen av årets semester har jag kört till Älandsbro och köpt trä till vår altan.
Jag ska nämligen bygga en sådan. Det har varit min skräck i ett par månader nu.
Köpte även cementfundament till sex plintar och körde det hela till Ytterskog.

Så nu har projektet inletts.
Jag måste säga att det kyrkliga riksmötet Världens fest 2007 var en barnlek jämfört med projektet Altan 09.

Min skräck är total.
Och dock tror jag någonstans att jag kanske kommer att klara av det.
Bara jag förstår snacket: bärlina och tvåtumsex och trallskruv och ankarskruv och...

Vi får se.

4 kommentarer:

  1. Det är klart att du klarar det där! Följ receptet, använd vattenpasset och ha roligt!
    Glöm inte att röra om i rören med den våta cementen bara, all luft måste ut. Och armera med ett par järn! (Stoppa järnstänger i cementen)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vicken fart! Här brukar semestern inledas med koma i en vecka innan det kanske spirar nån sorts kreativitet.

    Lycka till.
    Och kom ihåg att du gör det där för att det är roligt.

    SvaraRadera
  3. Wow, brorsan! Men det där fixar du, särskilt med supportrar som Ebba och Cecilia! Ulla

    SvaraRadera
  4. Vad modig du är. Själv är jag urdålig på att våga mig på sådana projekt. Men om du lyckas med ditt så kanske jag tar tag i min altantanke igen, den som jag har gömt längt bak i bakhuvudet.

    SvaraRadera