29 juni 2009

Sommarjobb

Jag går till jobbet sista veckan före semestern. Känner att det var smart att tjuvstarta med en vecka hos Kajsa för att komma ner i varv lite. Sen fortsätta arbeta nu en vecka, och så gå på min sommarsemester utan att ramla huvudstupa in i den.

På stiftskansliet möter en halverad skara medarbetare och idel glada miner över det fina vädret. Och på skrivbordet ler veckans uppgifter emot mig: Var lugn. Vi kommer inte att bli griniga.

Jag slår på datorn och loggar in på eposten. Mailen ska nog inte heller bli något problem i veckan tänker jag. Sen blir skärmen alldeles svart av olästa epostmeddelanden! Fakturor som närmar sig tidsgränsen! Och flera mail som kräver omedelbara åtgärder. Och jag som tänkte ägna dagen åt att under djupmeditation skriva ett protokoll. Jag inser att protokollet får vänta. Labda kesho, kanske i morgon tänker tanzanianen i mig. Så jag stressar inte upp mig utan sätter igång att beta av mina mail.
Än har jag inte semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar