30 mars 2009

Uppsala ToR

Idag har jag rest tur och retur Uppsala för att träffa fyra prästvigningskandidater inför deras vigning i juni. Anlände i tillräckligt god tid för att hinna få en fika med dotter L före mötet.
Hon var på väg att åka bort ett par dar och låsa in sig med en teologisk tegelsten på engelska som hon ska recensera. Puh, jag såg den. Skulle kunna ta knäcken av den bäste.

Sen gick jag till Pastoralinstitutet och träffade våra fyra blivande präster för en genomgång av vigningshelgen i stort och smått. Så nu vet jag vilka de är, och förhoppningsvis vet de lite mer vad som förestår.
Såna här träffar är bland det roligaste jag vet. Men resan ner och upp känns lång med tåg. Tur att jag kunnat sitta och jobba under färden.

Det har varit än hit och än dit nu ett tag. Roligt förvisso, men det tar på.
Det är som jag sagt förut: Mycket glädje tröttar det också.

Håller på vara dags för nedvarvning och tid med min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar