02 mars 2009

Städdag

Efter vinterns höjdpunkt vad gäller resor och upplevelser
är det dags för en städdag.
Med stor motivation griper jag mig verket an.

Först en vecka med biskop Tony till Sydafrika,
En ny biskop vigs i Kimberley, Bill Bowles.
Lägg hans namn på minnet.

Jag tar fram dammsugaren och börjar bekriga dammråttorna.

Därifrån direkt till Rom, där påven missar oss.
Men stiftets prostar möter och vi får några hyperintressanta studiedagar.
Firar mässa i katakomberna och besöker Petri och Pauli gravar.

In under soffan och sängarna och in i hörnen!

Synd bara att jag ligger hela första dagen i magsjuka.
Hamnar typ i Birgittasystrarnas isoleringscell
men hinner vara med om prostresans andra halvlek.

Ner i källaren och tar upp pelargoniorna ur mörkret.

Från Rom hem på fredag kväll till väntande hustru och snö.
Lördag fm åker vi ut och skottar stugtaken.
Vackert och tungt. (Se janasa1.blogspot.com.)

Här måste skuras. Tar fram en skurhink och Ajax.

Sen direkt upp till Vemdalen
och igår söndag en inspirerande Hela världen-dag med Härjedalens församlingar.
Rackarn, vad jag har gjort mycket på sistone!

Gnor och gnuggar för att få bort golvfläckarna i köket.

Därför är jag lite trött idag.
Men glad åt att pelargoniorna nu ser ljuset.
Det är snöyra ute men dock mars månad...

T.o.m. toaletterna blir rengjorda. O vad rent det blir.

Jag är trött och undrar var jag är.
Borde gå och sova middag.
Men det blir nog en semla och kaffe i stället.

Tömmer en hel kudde hundhår i soppåsen och känner mig nöjd.

Lagom till kaffet kommer hustrun hem med hunden.
Han blir lycklig och springer runt.
Spanar sen in semlorna.

Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar