09 februari 2009

Blogg-smog

Egenligen är jag nog för gammal för det här.

Jag menar att blogga.
Jo, skriva går bra, det vet jag hur man gör sedan skrivmaskinskursen under studieåren.
Men hur utveckla bloggandet?

Förhoppningsfull klickar jag in mig bakom kulisserna bakom det hela
och erbjuds där glatt att ändra min Navbar, lägga in en Gadget,
eller varför inte en Widget..!

Vad ett Nav är vet jag, likaså vad en bar är.
Men en Navbar..?
Och Gad var en av Jakobs söner ..Dan, Naftali, Gad..,
och en get är en get.
Men summan förstår jag inte. Är liksom på hal is.
Kan inte språket.

Och jag måste bestämma om jag ska tillåta Feeds.
Ja men det är väl självklart!
Om det är nåt man måste ta ansvar för,
så är det väl om man skall tillåta Feeds!

Låter i mina öron som elaka frön som man blir tjock av.
Ska man verkligen tillåta sånt!

Det var det där med kommunikation. (Se inlägget Internutbildning i januari)
Eller så är jag för gammal för det här

Fast lite kul är det också.
Tur att det finns duktiga yngre hjärnor att konsultera på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar