25 december 2008

Juldagen

Alltså - jag är välsignad.

Midvintermörkertrötthet, javisst,
och en hel del plikter under julen,
Men ändå. Ja, jag är tacksam

åt besöken av barn och barnbarn
att vi fick en vit jul
att vi har orkat med allt

Sonen tog min plats i tenorstämman i Messias i söndags när jag tystnade.
Ille faciet, sa Karl IX om sin son Gustav, sedermera II Adolf :
Han skall göra det.

Elsa har insett att vår Mozart inte är en farlig hund.
Man kan kasta en boll och han springer och hämtar den.
Hon har stolt kammat hem sina segrar.

Dottern är här och delar vår jul
vilar till faderns fröjd
söker kontakt

Jul för de jullösa på Café Trädgår'n
diverse julgudstjänster
till och med vuxenkonfirmation idag i en högmässa med biskopen.

Och världens största kram i går natt efter midnattsmässan
när systerdottern från Amerika bara stod där!
Ja alltså, jag är välsignad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar